NEWROPE.
In: FlashArt, roč. 10, 2016, č. 42. ISSN 1336-9644 (recenzia)
PÁR POZNÁMOK K ČEPANOVI. 2016
In: hentak.sk (recenzia)
DIALÓG V KROKUSE. 2016
In: hentak.sk (recenzia)
In: FlashArt, roč. 10, 2017, č. 44. ISSN 1336-9644 (článok) SÉMANTICKÉ NUANSY FENOMÉNU PAMÄTI.
In: Art Communication & Popculture, roč. III, 2017, č. 2.
ISSN 9771-3399 (štúdia)
SPIRITUALITA (KRAJINY) V DOBE NOVÝCH MÉDIÍ
(INTERPRETAČNÁ ANALÝZA DIEL LUCIE PAPČOVEJ).
In: Art Communication & Popculture, roč. III, 2017, č. 1.
ISSN 9771-3399 (štúdia)
JAROMÍR NOVOTNÝ (MEDZI MAĽBOU A OBJEKTOM).
In: Debnár, Marek – Pašteková, Michaela (eds.): Pragmatické dimenzie umenia a estetiky. Bratislava: Slovenská asociácia
pre estetiku, 2018, ISBN 978-80-972624-1-9 (štúdia)
OPERATÍVNOSŤ VÝRAZU V AUDIOVIZUÁLNYCH DIELACH UMELECKEJ DVOJICE JULIE GRYBOŚ & BARBORY ZENTKOVEJ. In: Art Communication & Popculture, roč. III, 2017, č. 2.
ISSN 1339-9284 (štúdia)
RESUSCITÁCIA OBRAZOV KULTÚRNEJ PAMÄTI.
Teórie, formy a stratégie v súčasnom konceptuálnom umení). In: Kapsová, Eva et al.: Obrazy citlivých miest
Slovenskej Histórie. Reinterpretácia kultúrnej pamäti
v umení. Nitra: UKF, 2018. ISBN 978-80-558-1354-7 (štúdia)
#OK/XII. Trienále malého objektu a kresby, 2018
XII. Trienále malého objektu a kresby
Slovenské banské múzeum Galéria Jozefa Kollára v Banskej Štiavnici, kurátorka a kurátor: Mária Janušová & Erik Vilím
Architekt výstavy: Jakub Kopec, vizuálna identita výstavy: pinchof_
ZMENY SKUPENSTVA.
In: Kyša, Jaroslav: Fifth Force. Bratislava: Zahorian & Van
Espen Gallery, Bratislava, 2018. ISBN 978–80–970832–4–3 (príspevok v autorskej monografii)
DANIEL GRÚŇ (KURÁTORSTVO V ROZŠÍRENOM POLI VÝSKUMU). In: FlashArt, roč. 13, 2018, č. 46. ISSN 1336-9644
In: FlashArt, roč. 10, 2017, č. 44. ISSN 1336-9644 (článok)
In: FlashArt, roč. 13, 2018, č. 48. ISSN 1336-9644 (recenzia)
EMANCIPÁCIA VECÍ, 2018
In: artalk.cz (recenzia)
IDENTITA NA ROZHRANÍ VIRTUÁLNEHO A REÁLNEHO SVETA. In: Hochel, Igor – Popovičová, Jana: Reflexia súčasných
kultúrno-spoločenských javov. Identita. Nitra: UKF, 2018.
ISBN 978-80-558-1341-7 (štúdia)
GENERÁCIA 80+ 90+.
In: 365˚(magazín o umení), roč. IIII, 2018, č. 1. ISBN 978-80-8059-211-01 (článok)
STILL LIFE (text k výstave Kateřiny Vincourovej)
In: blokmagazine.com
In: Kapitál, roč. 3, 2019, č. 8. ISSN 2585-7851 (článok)
SYMBOLICKÝ POTENCIÁL SKLA (recenzia výstavy Anny Daučikovej) In: FlashArt, roč. XIV, 2019, č. 52. ISSN 136-9644
Rozhovor s Alex Selmeci a Tomášom Kockom Juskom. 2020
In: selmecikockajusko.com
JAZYK A KRAJINA, 2020
In: artalk.cz (recenzia)
TEPLO HORIACEHO KRBU, 2021.
In: artalk.cz (recenzia)
PÁROK V ROŽKU, 2021.
In: Jazdec / Revue súčasného výtvarného umenia, č. 41 / štvrťročník, roč.. XII (článok)
HĽADANIE SÚČASNOSTI.
In: FlashArt, roč. XV, 2021, č. 70 (recenzia)
LAB 2017 – 2020 (edičný projekt pre Kunsthalle Bratislava, v spolupráci s Nina Vrbanová), Kunsthalle Bratislava, 2020
CHCEM VEDIEŤ ROZMÝŠLAŤ O PREMENE AKO FORMUJÚCOM PROCESE (Poznámky k tvorbe Dany Tomečkovej),
In: FlashArt, roč. XV, 2022, č. 63 (článok)
ARCHEOLÓGIA BUDÚCNOSTI: Alex Selmeci a Tomáš Kocka Jusko. In: Profil roč. XXIX, 2022 č. 3, ISSN: 1335-9770
MEDZI VIDIEKOM A POSTINTERNETOM. K tvorbe Jakuba Chomu. In: FlashArt, roč. XVI, 2023, č. 66 (článok)
PRIEPUSTNOSŤ MÄKKEJ PLOCHY. NIEKOĽKO POZNÁMOK K TVORBE LUCIE SCERANKOVEJ. In: Profil roč. XXIX, 2023 č. 2, ISSN: 1335-9770-0806
O SLOVÁCH, KTORÉ SA ZAČÍNAJÚ NA E (esej). 2023
In: magdamag.sk
O ILÚZIÁCH STÁLOSTI (esej). 2023 Prechádzka k mysleniu Dany Tomečkovej In: magdamag.sk
PERFORMATIVITA KROTKÝCH OBJEKTOV.
In: Art Antiques, roč. XX, 2023, č. 10
FUCKING AWESOME (recenzia ). 2023 In: magdamag.sk
Sprievodný text k výstave FOSSORA. GMB, 2023.
Grafický dizajn: Erik Vilím
Sprievodné texty k sólovej výstave OKRAJ VÍRU Jaroslava Kyšu, v spolupráci s Jakubom Juhásom. GJK, 2023.
#OK/XII. Trienále malého objektu a kresby, 2018
XII. Trienále malého objektu a kresby
Slovenské banské múzeum Galéria Jozefa Kollára v Banskej Štiavnici, kurátorka a kurátor: Mária Janušová & Erik Vilím
Architekt výstavy: Jakub Kopec, vizuálna identita výstavy: pinchof_
Meditatívnosť výrazu vo vizuálnom umení [Dizertačná práca, 2019, zalomenie a doslov 2024]